Opis
Rozpocznij naukę na Youtube
- możesz rozpocząć naukę przed zajęciami, pobierając wersje Trial 3ds Max, i krok po kroku stworzyć model wnętrza. Filmy omawiające podstawy są umieszczane na Naszym kanale Youtube, nowy film co czwartek.
Ponad 20 godzin filmów dla Ciebie
- zajęcia wspomagane są platformą e-learningową do której przydzielamy dostęp po rejestracji na szkolenie,
- są tam filmy z narastającym stopniem trudności od modelowania, przez teksturowanie, nakładanie materiałów i renderowanie w Corona Renderer: https://bim.edu.pl/kursy-online/
Kompozycja z brył
- Interfejs użytkownika, obsługa myszki, podstawowe skróty
- Przemieszczenie, obracanie, skalowanie (Gizmo, kolorowe strzałki)
- Kopiowanie (Gizmo + Shift), odbijanie (Mirror), dopasowywanie (Align)
- Ustawienie kamer, prostowanie pionów (Vertical shift)
- Ustawienie światła dziennego (Systems > Daylight system)
- Nakładanie materiałów, zmiana koloru materiału (Material editor)
- Rendering: Arnold
Forma i wnętrze z sześcianów
- Aranżacja wnętrz i otoczenia
- Zapoznanie się z interfejsem i konfiguracja programu przed przystąpieniem do pracy
- Poruszanie się w przestrzeni trójwymiarowej
- Tworzenie przedmiotów w odpowiednich proporcjach
- Samodzielna twórcza praca z użyciem danych narzędzi
- Ocena własnej pracy
- Zapoznanie się z reakcją materiałów na światło
- Uchwycenie różnorodności oświetlania przez światło słoneczne
Modelowanie Editable Poly i rodzaje oświetleń
- Edycja ściankowa, Editablepoly
- Swobodna edycja geometrii,Vertex, Edges, Border, Polygons, Elements
- Dodawanie geometrii i odejmowanie, Attach/Detach
- Nacinanie obiektu, Quickslice/Cut/Sliceplane
- Extrude (wypychanie), Bevel (wypychanie i ścinanie), Inset (wciskanie), Outline
Autosmooth
- Linie, kształty i nadawanie grubości (Rendering panel, modyfikator Sweep)
- Scalanie geometrii, wycinanie, operacje boolean, Compoundobjects>Boolean
- Teksturowanie z rzeczywistymi wymiarami, UVW mapping, biblioteka materiałów Autodesk
- Modyfikatory Shell/Lathe/Ripple/FFD/Extrude/Symmetry/Turbosmooth
Schody
Studium światła
- Ustawienie wnętrza i materiałów do testów
- Rodzaje świateł i ich zastosowanie: Skydome, Distant light, Quad portal
- Kontrola kamery, ustawienie ujęcia i ekspozycji (czas naświetlania, przysłona, czułość)
Aranżacja wnętrza
- Omówienie narzędzi w oknie „Edytora Materiałów”
- Omówienie działania materiałów i zmiennych, które go tworzą
- Tworzenie bazy własnych materiałów
- Dodawanie mapy kolorystycznej (Diffuse), odbić (Reflection) i nierówności (Bump)
- Rozmieszczenie materiału na obiekcie, modyfikator UVW Map
- Ustawianie ujęć i oświetlanie sceny w różnych porach dnia
Modelowanie budynku
- Przygotowanie modelu budynku do renderowania (import z AutoCAD, Revit, Archicad, .dwg, .rvt, .fbx, .3ds)
- Uszczegóławianie modelu, praca na modyfikatorach (Shell, Lathe, EditPoly, TurboSmooth)
- Tworzenie materiałów z tekstur (drewno, cegły, beton, trawa, kamień, tynk)
- Nakładanie materiałów i skalowanie (UVW Map)
- Ustawienie kamer z zewnątrz (PhysicalCamera)
- Oświetlenie sceny światłem dziennym i wieczornym
- Dodawanie sztucznego światła do wnętrza budynku
- Renderowanie
Rozszerzenia w 3ds Max
- symulacja grawitacji
- wstęp do symulacji cząsteczek
- pasek z animacją i tworzenie klatek kluczowych dla kamery
- animacja słońca
- praca z Xref przy dużych projektach
Na kursie pracujesz w 3ds Max
- Inne dostępne programy firmy Autodesk w kolekcji AEC,
- Darmowe licencje dla studentów dostęp TUTAJ
Zalety szkolenia
- Nauczysz się efektywnie posługiwać programem
- Wymodelujesz w 3D swój projekt
- Stworzysz kilka modeli z oświetleniem o różnej porze dnia
- Nałożysz tekstury drewna, betonu itp. na swój model
- Przygotujesz scenę do wyrenderowania z zewnątrz i wewnątrz
- Pracujesz w wyposażonej sali komputerowej
- Zajęcia w grupach 6-10 osób dzięki czemu Instruktor poświęca Ci dużo czasu
Dla kogo szkolenie
- Dla osób działających w kierunku: architektury, konstrukcji, inżynierii budowlanej, geodezji i architektury wnętrz.
- Dla studentów, osób rozpoczynających karierę i dla profesjonalistów rozpoczynających pracę w technologii BIM na oprogramowaniu Revit.
Co otrzymasz na szkoleniu
- Skrypt w formie papierowej z funkcjami pomocnymi przy modelowaniu i wizualizacji budynku architektonicznego oraz wnętrza,
- Cyfrową bibliotekę obiektów mebli i budynków,
- Prezentacje i materiały dydaktyczne dotyczące wizualizacji, fotografii,
- Wsparcie w trakcie trwania szkolenia i po szkoleniu.
Po zajęciach
- Łatwy dostęp do zasobów i narzędzi,
- Profesjonalnie wykonasz wizualizacje projektu dla klienta,
- Umiejętności zapewniające uznanie w branży,
- Cenne kwalifikacje,
- Certyfikat ukończenia szkolenia Autodesk (Certificate of Course Completion).